De Uitdaging
Capgemini wil zich onder Young Professionals als aantrekkelijke werkgever profileren. Aan ons de vraag hoe we deze doelgroep kunnen bereiken en met welke content.
De oplossing
Voor Capgemini hebben we een echt totaalplan gemaakt, waarbij we zowel de contentcreatie als contentdistributie (advertising) op ons hebben genomen. Zo hebben we van begin tot eind maximale controle over de employer branding.
De content die wij voor Capgemini maken is heel divers: veel video, maar ook animaties, fotografie, vlogs, banners voor social media… we doen het allemaal. Om deze content vervolgens onder de doelgroep te verspreiden, zetten we zeer gerichte social advertising in. We beheren Facebook, Instagram en LinkedIn en zijn verantwoordelijk voor de budgetten.
Het resultaat
We zijn nu 4,5 jaar de vaste contentmarketing-partner voor arbeidsmarktcommunicatie én marketing. En dat is niet zonder resultaat: de engagement met onze content is hoog en Young Professionals weten duidelijk hun weg naar werkenbijcapgemini.nl te vinden. Het aantal sollicitaties en aangenomen mensen groeit nog steeds! Als kers op de taart is het ook nog eens een heel fijne samenwerking en hebben we deze inmiddels weten uit te breiden naar Capgemini Invent, Sogeti, Capgemini financial services en de Capgemini Academy. Op nog vele jaren!
Deze video’s maakten we onlangs
voor Capgemini!
voor Capgemini!
Deze epische videotrailer hebben we gemaakt om de eerste Capgemini e-sports gaming league te introduceren bij het Nederlandse gaming publiek.
Deze vrolijke video met een knipoog hebben we gemaakt om te vieren dat Capgemini in voor het eind van 2018 al 1.000 nieuwe collega’s mocht verwelkomen.
Deze sportieve video is een deel van een reeks over wat Capgemini allemaal biedt om gezond en vitaal te blijven.
Alle belangrijke redenen om de ‘Capgemini XPerience Day’ te bezoeken, komen lekker synchroon op de beat naar voren.
Uiteraard een grapje, maar Opsporing Verzocht als onderwerp voor een referralcampagne werkt goed!
De leukste content krijg je als je mensen op hun werk verrast met een camera voor hun neus. Vertel eens wat over je werk!
Let’s work together!
Benieuwd hoe we ook jouw verhaal op een effectieve manier kunnen vertellen en zo jouw bedrijf laten groeien?