Uitdaging
Bacardi heeft met Tails een oplossing in huis die veel tijd bespaart bij het maken van een cocktail. Zeker in deze tijden van aanhoudend personeelsgebrek in de horeca, zorgt Tails voor een cocktail die direct vanuit de fles geschonken kan worden. Geen tijdrovende mixage meer, maar een lekkere cocktail binnen 2 minuten op tafel. Na de eerste successen was het tijd om op te schalen en zoveel mogelijk horeca-ondernemers kennis te laten maken met de diverse cocktails van Tails en hen de voordelen van het concept te laten ervaren.
Oplossing
De kracht van het concept staat of valt uiteraard bij de kwaliteit van het product. Daarom hebben we ervoor gekozen om te werken met een proefpakket, zodat horeca-ondernemers zichzelf kunnen overtuigen op basis van de uitstekende smaak en hoge kwaliteit ingrediënten. Om zoveel mogelijk bereik en daarmee aanvragen te realiseren hebben we 2 routes bewandeld.
Facebook & Instagram campagne
Via Meta hebben we doelgroepen samengesteld die bestaan uit look-a-likes van het huidige klantenbestand en deze hebben we gecombineerd met specifieke kenmerken, waardoor we er zeker van zijn dat we alleen bij de groep horeca-ondernemers zichtbaar zijn. Deze hebben we advertenties laten zien gericht op een eerste kennismaking met Tails en de mogelijkheden die het biedt. Vervolgens hebben we de mensen die interesse hebben laten zien op de eerste advertenties met een goed uitgedachte retargeting campagne opgevangen en nogmaals benaderd met een concreet aanbod in de vorm van het gratis proefpakket.
LinkedIn outreach campagne
Naast de advertentiecampagne, zijn we ook actief horeca-ondernemers gaan benaderen via LinkedIn m.b.v. de LinkedIn Sales Navigator. Hiermee kunnen we heel specifiek een lijst met prospects samenstellen en benaderen met een persoonlijke boodschap. Op deze manier laten we het netwerk groeien en komen we in contact met relevante prospects die we direct wijzen op het gratis proefpakket.
Resultaat
Niet alleen hebben we een groot bereik weten te halen via de Facebook & Instagram campagne, via de website hebben we meer dan 26.500 mensen kennis laten maken met Tails. Samen met het actief benaderen van prospects op LinkedIn heeft dit 189 aanvragen gegenereerd voor het proefpakket.
Impressies: 842.929
Websitebezoekers: 26.623
Horeca-ondernemers benaderd: 1.000
Geaccepteerde connectieverzoeken: 178
Aangevraagde Proefpakketten: 189
Let’s work together!
Benieuwd hoe we ook jouw verhaal op een effectieve manier kunnen vertellen en zo jouw bedrijf laten groeien?