De uitdaging

BECIS is een gerenommeerde ICT dienstverlener in Amsterdam met meer dan 100 consultants. Eigenaar Robert Bos vroeg MediaMeisters om een plan te maken om het bedrijf nog harder te laten groeien met de nadruk op zowel het aantrekken van nieuwe trainees als het aantrekken van nieuwe klanten.

De oplossing

Om BECIS opnieuw te positioneren hebben we geadviseerd om het bedrijf een frissere uitstraling gegeven. Net afgestudeerden zoeken bedrijven die er flamboyant en modern uitzien. Dat was niet wat BECIS toen uitstraalde door middel van de huisstijl en de website. We zijn begonnen met het logo, de huisstijl en de website. Men wilde dicht bij het huidige logo blijven, dus hebben we deze met minimale aanpassingen gemoderniseerd.

Toen de nieuwe huisstijl akkoord was hebben we samen met een stuurgroep vanuit BECIS bepaald op welke wijze BECIS zich online moet profileren. Op basis van de output van die sessies hebben we het model van hun Totaalaanpak opgemaakt en zijn we de flowcharts voor de website gaan maken. Hierbij hebben we rekening gehouden met de uiteenlopende doelgroepen, te weten: kandidaten (jong en ambitieus) en de  opdrachtgevers (overheidsinstellingen). Beide partijen moeten zich ‘thuisvoelen’ op de site, direct begrijpen waar BECIS voor staat en contact opnemen voor meer informatie. De website is opgeleverd.

Het resultaat

Er staat een geheel nieuwe BECIS (en DIOR) online met een website die volledig aansluit op de beide doelgroepen. Inmiddels zijn alle communicatiemiddelen voorzien van de nieuwe huisstijl.

Let’s work together!

Benieuwd hoe we ook jouw verhaal op een effectieve manier kunnen vertellen en zo jouw bedrijf laten groeien?

Laurens profiel

Laurens Schoenmaeckers

Meister

Met het invoeren van mijn gegevens geef ik toestemming om contact met mij op te nemen.