De uitdaging

In de logistieke sector is het vechten om de juiste mensen aan te trekken, maar wellicht nog harder vechten om ze te behouden. Na een zwaar jaar vol met uitdagingen vroeg Kuehne+Nagel aan MediaMeisters een plan op te tuigen om in de laatste maand van het jaar de medewerkers te bedanken voor hun enorme inzet, ze te laten zien dat er voor hen betere tijden aankomen maar ook om hen nogmaals in te laten inzien waarom ze trots kunnen zijn op het mooie bedrijf waar ze voor werken.

De oplossing

Om ergens trots op te kunnen zijn, moet het zichtbaar zijn en vooral niet van bovenaf worden opgelegd, dus bedachten we samen met de interne communicatie afdeling een groot charmeoffensief om te laten zien waarom mensen trots mogen zijn op Kuehne+Nagel.

  1. Gedurende enkele weken hebben we op alle vestigingen van K+N verhalen opgehaald bij medewerkers over hun leven bij K+N, wat ze doen, wat ze leuk vinden, wat ze trots maakt en ook wat ze niet leuk vinden. Al deze content hebben we geëdit en gedurende 1,5 maand voor kerst via intranet en narrowcasting aan de medewerkers laten zien. Uiteraard alles in 2 talen ondertiteld!
  2. We hebben alle boardmembers in beeld gebracht met hun persoonlijke verhalen over K+N én hun wensen voor alle medewerkers voor het komende jaar en deze ook via intranet en narrowcasting in alle kantines gedistribueerd.
  3. De dagen rond kerst zijn op alle vestigingen evenementjes gehouden waarbij de site-managers de mensen bedankte voor hun inzet onder het genot van een hapje en een drankje. Natuurlijk allemaal in shifts want de logistiek staat nooit stil. Tijdens deze bijeenkomsten keek men naar een voor die site op maat gemaakte film vanuit de board.
  4. We maakten een ludieke kerstfilm met de CEO die op een loopband voor een greenscreen liep. We monteerden hem in een typische ‘witte kerstsetting’ met uiteindelijke de gehele board erbij. Uiteraard met gouden confetti, want gouden confetti is altijd top.

Het was leuk en het was succesvol, we kijken allemaal terug op een top-samenwerking!

Het resultaat

Uit intern onderzoek kwam naar voren dat medewerkers van K+N een hogere tevredenheidsscore gaven dan voor de campagne. Voor ons is het resultaat dat we momenteel de vaste contentpartner van Kuehne+Nagel zijn. Niet alleen voor employer branding, maar ook voor interne communicatie. Wij zijn er blij mee!

Let’s work together!

Benieuwd hoe we ook jouw verhaal op een effectieve manier kunnen vertellen en zo jouw bedrijf laten groeien?

Laurens profiel

Laurens Schoenmaeckers

Meister

Met het invoeren van mijn gegevens geef ik toestemming om contact met mij op te nemen.