Uitdaging
De werkplanner is de tool die het leven van iedereen in de asbestsanering , bodemsanering en sloop makkelijker maakt. In plaats van een ouderwetse werkmap van papier, biedt de werkplanner een online oplossing (tool) om dit werk efficiënter te kunnen doen. Daarnaast geeft 65% van de bedrijven die er al mee werken de Werkplanner een 8 of hoger als rapportcijfer. Kortom: de Werkplanner wordt door bedrijven die de tool gebruiken, zeer goed ontvangen.
De uitdaging van SGI rondom de Werkplanner was het bereiken van de bovenste laag van de salesfunnel. Op het moment dat een lead binnenkomt, blijkt het vrij gemakkelijk deze te converteren naar een klant. De uitdaging begint echter bij het bereiken van deze potentiële leads. Het doel van de samenwerking was het realiseren van demo’s van de Werkplanner bij (nieuwe) klanten.
Oplossing
We hebben gebruik gemaakt van een drietrapsstrategie om potentiële leads te bereiken. Deze bestaat uit de volgende stappen:
Content
Voor de Werkplanner hebben we demo’s gemaakt voor alle modules, dus asbest, bodem en sloop. Ook hebben we een algemene demo gemaakt. In deze video’s wordt in enkele minuten getoond hoe de Werkplanner te gebruiken is. Alle USP’s komen hierin kort aan bod. Daarnaast hebben wij drie video’s opgenomen met testimonials van klanten die nu al gebruik maken van de Werkplanner.
Campagne
Voor LinkedIn hebben we advertentiedoelgroepen ingericht. Deze worden onderverdeeld in de diverse modules. De gemaakte video’s worden gebruikt in deze campagne en worden getarget op de doelgroep. Potentiële leads die in de doelgroep bodem vallen, zullen zo de video van bodem én de testimonial te zien krijgen.
Op een later moment is er een remarketing aangemaakt van bezoekers die 25% van de video hebben bekeken. Deze zullen opnieuw getarget worden met de video van de testimonial.
Benaderen
De gehele doelgroep wordt ook benaderd via LinkedIn. Via Sales Navigator hebben wij gezocht op medewerkers van deze bedrijven. Die ontvangen vervolgens een connectieverzoek van een collega van SGI met een korte uitleg over Werkplanner. Wanneer deze connectie wordt geaccepteerd, zal er een tweede bericht volgen met meer informatie en een link naar de video. Deze wordt vervolgens nogmaals opgevolgd met een uitnodiging voor een fysieke demo.
Resultaat
Deze drietrapsstrategie zorgt voor een continue herhaling van de Werkplanner binnen de doelgroep. De kans is groot dat men, bij benaderen via Sales Navigator, al kennis heeft gemaakt met Werkplanner door de actieve campagne.
De campagne loopt op dit moment nog door, maar resulteerde tot nog toe in de volgende aantallen:
Benaderde leads: 452
Geaccepteerde connecties: 216/ 47,79%
Ingeplande demo’s: 8 / 1,5%
Demo’s in de pijplijn: 6
Let’s work together!
Benieuwd hoe we ook jouw verhaal op een effectieve manier kunnen vertellen en zo jouw bedrijf laten groeien?