Uitdaging

Royal Lactalis Leerdammer zoekt mensen voor hun kaasfabriek in Schoonrewoerd. Om die reden is er in juni 2023 een open avond georganiseerd om mogelijke nieuwe collega’s te enthousiasmeren en uiteindelijk te motiveren om te solliciteren. Voor die open avond stond Royal Lactalis Leerdammer voor de uitdaging: hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep potentiële kandidaten op de hoogte is van de open avond en zich hiervoor gaat aanmelden? In deze uitdaging hebben MediaMeisters een rol gespeeld middels het maken van content en het verzorgen van een social media campagne.

Oplossing

Om zoveel mogelijk mensen te activeren om zich in te schrijven voor het event, hebben we een campagne ingericht met inzet van video, social media content en advertenties.

Video

De manier waarop we dit hebben gedaan, was door het produceren van een drietal video’s waarin huidige medewerkers aan het woord waren en te zien waren in de kaasfabriek. In de reeks video’s lieten we de doelgroep kennismaken met de werkcultuur, de mensen, de mogelijkheden en de succesverhalen binnen Royal Lactalis Leerdammer. We begonnen met een breder verhaal en eindigden met korte soundbites waarin medewerkers van Royal Lactalis Leerdammer de doelgroep direct aanspraken met de boodschap zich aan te melden voor de open avond. 

Tegeltjes

Om de boodschappen in de video’s extra kracht bij te zetten, hebben we visuals ontworpen met daarin teksten die kort beschrijven waarom de doelgroep naar de open avond moest komen. Deze hebben we tegeltjes genoemd en werden gebruikt om te plaatsen op social media.

Advertentie

Tot slot hebben we een advertentiecampagne ingericht die te zien was op Facebook, Instagram en Google Ads. In de aanloop naar het evenement zorgen we ervoor dat iedereen binnen de doelgroep meerdere malen een campagne uiting te zien kreeg met de uitnodiging om langs te komen en te ontdekken hoe het is om bij Royal Lactalis Leerdammer te werken en bij te dragen aan een mooi product van de streek, al naar gelang de content die we creëren.

Resultaat

De combinatie van video, social media content en advertenties heeft ervoor gezorgd dat er zich een hoop mensen hebben aangemeld voor de open avond van Royal Lactalis. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een aanwas van drie nieuwe collega’s.

Let’s work together!

Benieuwd hoe we ook jouw verhaal op een effectieve manier kunnen vertellen en zo jouw bedrijf laten groeien?

Laurens profiel

Laurens Schoenmaeckers

Meister

Met het invoeren van mijn gegevens geef ik toestemming om contact met mij op te nemen.