STOOV

Content marketing

www.stoov.com

26 september 2018

Uitdaging

Het is 2018. Stoov® is hard aan de weg aan het timmeren met een geheel nieuw product, het Stoov® Warmtekussen. Als een echte ondernemer is Teun dag en nacht aan het ondernemen om zijn product continu te verbeteren en aan de man te krijgen. Op die manier kwam hij ook bij ons met de vraag: Hoe kunnen we dit product ook online verkopen om ze de verkoop een flinke boost te geven.

Oplossing

Vanuit deze vraag zijn wij aan de slag gegaan met een eerste analyse met wat er al gedaan werd online en hoe de markt van warmtekussens er online uitzag. Verrassend genoeg bleek dat er geen echte concurrentie aanwezig was online. De enige concurrentie die er was waren of traditionele producten zoals het kersenpitkussen en producten die ontstaan zijn vanuit de medische sector, waarbij het design (en daarmee de bereidheid van mensen om ze in het zicht te hebben) op een plek in de achterhoede kwam.

stoov oud vs nieuw

Stoov® was daarmee de eerste die een draadloos, stijlvol warmtekussen op de markt bracht, dat naast functioneel ook mooi is om in je huis te hebben.

De uitdaging bij een product is dat je in ieder geval voor een deel de markt moet gaan creëren. Omdat de prijs van een Stoov® hoog ligt vergeleken met “concurrerende” producten, je koopt 10 kersenpitkussens voor 1 Stoov®, is het van belang om de meerwaarde van het product te laten zien. Hiervoor zijn we begonnen met het maken van foto’s en video’s voor op de website en op social media. Op deze manier hebben we mensen lekker gemaakt voor de producten van Stoov®, waarbij we Stoov® ook uit de vergelijkingssfeer hebben getrokken. Door dit te doen beoordelen mensen Stoov® ook als nieuw product in plaats van te denken “dit is wel een heel duur warmtekussen”. Daarnaast hebben we in onze uitingen allerhande situaties laten zien, waarbij mensen geluksmomenten kunnen verlengen door het gebruik van een Stoov®.

Naast social media zijn we uiteraard verder gaan kijken hoe we de omzet zo snel mogelijk konden laten groeien. Met een goede strategie en een daarbij behorende budgetverdeling, zijn we in staat geweest om aanwezig te zijn op de momenten dat het er toe doet. Stoov® kent een relatief grote piek in de kouden maanden, met een enorme uitschieter voor de kerstperiode. Door het budget optimaal te benutten in deze maanden (i.t.t. het spreiden over het jaar) hebben we 2 jaar op rij een megagroei weten te realiseren.

De inzet en optimalisatie van Google Ads, Google Shopping, Bing Ads, affiliatemarketing en het fungeren als sparringpartner op het gebied van marketing van Teun hebben we door het maken van de juiste keuzes de omzet jaar op jaar meer dan laten verdubbelen Een rol die wij als sparringpartner heel belangrijk vinden is om jou als ondernemer te helpen kiezen welk pad te kiezen en welk pad ook vooral niet te kiezen. Als ondernemer krijg je vanuit 100en hoeken “de oplossing” geboden om te groeien. Doordat wij als MediaMeisters juist vanuit alle hoeken kijken en meedenken, voorkomen we “losse flodders” en zorgen we dat elke actie die we oppakken bijdraagt aan jouw “bottom line”.

Resultaat

Door de juiste strategie te kiezen en de potentiële markt te vergroten door de succesvolle acties door te vertalen naar de Duitse markt zijn we in staat geweest om de omzet en het aantal verkopen 2 jaar op rij te verdrievoudigen.

Resultaat Stoov
Open chat
Wil je snel contact met ons opnemen
Hoi,

Leuk dat je onze website hebt gevonden. Kunnen we je ergens mee helpen?